Terapija parodontopatija

Parodontopatija (bolest desni, parodontalna bolest) obuhvata niz upalnih stanja koja zahvataju tkiva koja okružuju i podržavaju zube.

Najraniju i najlakšu fazu parodontopatije, gingivitis, karakterišu crvene i otečene desni koje lako krvare.

Ako se gingivitis ne liječi, može napredovati u parodontitis kada dolazi do formiranja parodontalnih džepova. Tokom vremena može doći do razgradnje kosti i tkiva koja podržavaju zube, a posledično i do gubitka zuba.

U ordinaciji Lopičić uspješno rješavamo probleme bolesti desni i čuvamo vaše zube zdravim i jakim.

Parodontopatija – simptomi i uzrok

Simptomi parodontopatije mogu uključivati crvene, otečene ili bolne desni, krvarenje desni tokom četkanja zuba ili korišćenja zubnog konca, povlačenje desni i stvaranje džepova, loš zadah, zube koji se klate i promene u položaju zuba.

Glavni uzrok parodontopatije je bakterijska infekcija uzrokovana plakom.

Plak čine bezbojne naslage na zubima koje se ne mogu ukloniti samo ispiranjem usta. Ukoliko se oralna higijena ne obavlja pravilno i redovno u plaku dolazi do nagomilavanja mineralnih soli i stvara se kamenac. Kamenac su tvrde i vidljive naslage na zubima koje onemogućavaju čišćenje zuba i pritiskaju desni što dovodi do poremećaja cirkulacije i zapaljenja desni.

Genetika, pušenje, neadekvatan položaj zuba u nizu, nepravilan zagrižaj i drugi faktori mogu doprineti ubrzanom razvoju ove bolesti.

Pacijent obično nije svjestan da boluje od parodontopatije, jer se bolovi ne javljaju sve dok ne dođe do komplikacija.
Zato simptome ove bolesti shvatite ozbiljno i čim ih primjetite javite se stomatologu.

Liječenje parodontopatije u ordinaciji Lopičić

Naši stomatolozi dijagnostikuju parodontopatiju na osnovu detaljnog pregleda vašeg oralnog zdravlja, mjerenja dubine parodontalnih džepova i rendgenskih snimaka.

Ako nas posjetite na vrijeme proces liječenja je dosta jednostavniji. Potrebno je samo ukloniti kamenac sa zuba laserom. Terapija je potpuno bezbolna i kratko traje. Nakon toga slijedi poliranje zuba.

U situaciji kada su parodontalni džepovi već formirani i izraženi, proces terapije i liječenje je nešto komplikovaniji. U zavisnosti od lokacije parodontalnih džepova vrši se kiretaža ili hiruško otklanjanje. Intervencija je takođe bezbolna i obavlja se u lokalnoj anesteziji.

Terapija liječenja parodontopatije može trajati dugo i nema garancija da se bolest neće ponovo vratiti.

Da biste izbjegli bilo kakav vid oboljenja savjetujemo vam preventivne preglede na svakih šest mjeseci.

Ukoliko se bolest već javila, redovnim terapijama kod stomatologa držaćete oboljenje na stadijumu koji garantuje duži vijek zuba.

Cijena lečenja parodontopatije

Zaustavite parodontopatiju na vrijeme. Zakažite pregled u ordinaciji Lopičić i preduzmite prvi korak ka zdravijim desnima i zubima. Naš tim iskusnih stručnjaka koristi najnovije metode i tehnologiju kako bi vam pružio najbolju moguću negu.