Bolesti zuba

Bolesti zuba samo na prvi pogled izgledaju bezazleno, ali posljedice mogu biti ozbiljne.

Karijes i parodontalna bolest su među najčešćim oboljenjima koja ne samo da izazivaju bol i nelagodnost, već mogu dovesti i do gubitka zuba, što direktno utiče na sposobnost žvakanja, govor i estetiku osmijeha.

Osim fizičkih, bolesti zuba mogu uzrokovati i psihološke probleme, uključujući smanjeno samopouzdanje i izbjegavanje društvenih interakcija.

Postoje dokazi da neliječene oralne infekcije utiču na rad srca i drugih organa u tijelu čovjeka.

Zato je prevencija kroz redovno održavanje oralne higijene i redovne posjete stomatologu, ključna za očuvanje zdravlja zuba i opšteg zdravstvenog stanja. Zdravi zubi ne samo da doprinose ljepšem osmijehu i boljem samopouzdanju, već i smanjuju rizik od razvoja ozbiljnijih zdravstvenih problema, čime se poboljšava kvalitet života.

Bolesti zuba koje tretiramo

Naši pacijenti nam se najčešće javljaju sa sledećim bolestima zuba:

• karijes
  • upala zubnog živca
  • gangrena zuba
  • paradontitis

Karijes

Karijes se stvara pod uticajem loše ishrane, bakterija i neredovne i nepravilne oralne higijene. Simptomi postojanja karijesa na zubu su bolno reagovanje na hladne ili tople napitke i slatku hranu. Da biste spriječili nastajanje karijesa predlažemo vam da u stomatološkoj ordinaciji Lopičić odradite zalivanje fisura.

Ako se karijes ne sanira na vrijeme on prodire u unutrašnjost zuba gdje se širi infekcija. Ukoliko dođe do velikog proširenja infekcije nastaje sljedeće oboljenje, a to je upala zubnog živca.

Upala živca zuba

Upala zubnog živca nastaje kada infekcija izazvana karijesom dospije do samog korijena zuba. Karijes je svojim proširenjem napravio dovoljno veliku rupu kroz koju konstantno ulaze razne bakterije iz usne duplje. Na taj način se kvar velikom brzinom širi i stiže do korijena zuba gdje izaziva zapaljenje.

U tom slučaju je neophodno u stomatološkoj ordinaciji izvaditi živac i napuniti prostor kanala korijena posebnim materijalima.

Tada bolovi potpuno nestaju. Sam proces vađenja korijena je komplikovan i bolan zato reagujte na vrijeme. Ne dozvolite da se karijes proširi i napravi komplikacije.

Ako pacijent zanemari bolove zapaljenja zubnog korijena dolazi do gangrene zuba.

Gangrena zuba

Gangrena predstavlja izumiranje zubnog živca pod dejstvom prevelike količine bakterija. Potrebno je javiti se svom stomatologu koji će očistiti unutrašnjost zuba i zatvoriti ga.

Ukoliko se gangrena ignoriše, bakterije se šire do samog vrha korijena. Tada nastaje zapaljenje korijena ili paradontitis.

Parodontitis

Parodontitis je poslednji stadijum zanemarenosti liječenja oboljelih zuba. Praćen je jakim bolovima i otokom. Pojava ove bolesti je signal da se bez odlaganja javiti vašem stomatologu.

Zalivanje fisura - prevencija karijesa

Zalivanje fisura je preventivni stomatološki postupak čiji je cilj zaštita zuba od karijesa. Fisure su prirodne udubljenja i brazde na žvakaćim površinama kutnjaka i pretkutnjaka. Te površine su često veoma neravne i mogu biti podloga za razvoj bakterija, čime se povećava rizik od razvoja karijesa.

Glavna svrha ovog tretmana je sprečavanje nastanka karijesa u fisurama zuba, koje su često teško dostupne za čišćenje standardnim metodama oralne higijene.

Osim što sprečava karijes, zalivanje fisura može pomoći u očuvanju strukture zuba tako što smanjuje potrebu za budućim popravkama ili restauracijama koje mogu nastati usled karijesa.

Stomatolog prvo temeljno čisti zube koji će biti tretirani, uklanjajući sve naslage plaka i ostatke hrane. Površina zuba se zatim pripremi rastvorom, čime se omogućava bolje prianjanje materijala za zalivanje. Zatim se nanosi tečni materijal za zalivanje direktno u fisure. Kada se materijal nanese, on se brzo stvrdnjava pod uticajem posebne svetlosne lampe koja izaziva polimerizaciju.

Zalivanje fisura se najčešće preporučuje za djecu i adolescente čim im izrastu stalni kutnjaci i pretkutnjaci, kako bi se zaštitili u kritičnom periodu kada su zubi najosjetljiviji na karijes. Međutim, ovaj postupak može biti koristan i za odrasle osobe koje imaju visok rizik od karijesa.

Liječenje zuba u ordinaciji Lopičić

Stomatološka ordinacija dr Lopičić nudi sledeće usluge liječenja bolesti zuba:

• Revizija endodontskog punjenja
  • Liječenje kanala korijena zuba
  • Liječenje gangrene
  • Inlej
  • Plombiranje zuba

Cijena liječenja zuba

Cijene usluga za tretiranje bolesti zuba zavise od tretmana i stanja zuba. Samo uklanjanje kamenca u našoj ordinaciji košta 30e, a uklanjanje kamenca, poliranje i peskarenje zuba može se platiti kroz jedan paket, što je jedna od naših najčešćih usluga, i cijena je 50e.

Cijena liječenja se ne formira na osnovu trajanja i stanja zuba, već po broju kanala. Liječenje po kanalu je 50e (jednokanalni 50e, dvokanalni 100e, trokanalni 150e u rijetkim slučajevima imamo i četvorokanalne 200e), cijena je ista bez obzira koliko puta pacijent dođe.

Trudimo se da posjete svedemo na što manji broj, zahvaljujući tehnologiji i specijalnim fleksibilnim iglicama koje koristimo. Naš cilj je maksimalna udobnost pacijenta i prijatan boravak u ordinaciji, sa što manje tretmana u cilju brzog i bezbolnog izlečenja.